Най-тъпите филми-блокбастъри

Posted: 08.08.2011 in Кино
Етикети:

Сигурно се сещате за десетки тъпи филми, които по незнайни причини генерират огромни приходи. Всъщност, причината може би е в това, че масовата публика в САЩ (пък и не само) има по-нисък коефициент на интелигентност от произволен представител на местната фауна. Тъй като примерите са твърде много, реших да ги групирам по някои общи признаци. Бокс офис приходите са взети от imdb и сумите са в долари:

1. Сикуъли и прикуъли – когато някой филм се представи добре в бокс офиса, веднага се заемат да му правят продължение, а после още и още и така се появяват сикуълите. В един момент обаче идеите се изчерпат и тогава на някой му хрумва да филмира предисторията на филма (прикуъла). Не е нужно да казвам, че продълженията или предисториите почти винаги са много по-лоши от оригинала, но въпреки това събират не по-малко приходи. Най-известните примери са:

Трансформърс: Отмъщението и Трансформърс: Тъмната страна на луната, които генерираха умопомрачителни приходи – втората част над 800 млн, а третата – над 1 млрд. И докато първият Трансформърс имаше някакъв чар и ставаше за забавление, то продълженията му залагаха единствено на визуалните ефекти, а сценарият все едно беше писан от малко дете. Това не попречи на тези два филма да се превърнат в едни от най-касовите за всички времена.

Карибски пирати: В непознати води – нямаше как просто Дисни да изостави златната си кокошка, пък дори и без някои от главните си герои и с друг режисьор. Сякаш на постера на филма беше написано: „Правим го за пари“ и наистина целта беше изпълнена. Въпреки че беше доста по-тъпа от трилогията преди нея, четвъртата част на „Пиратите“ донесе феноменалните приходи от над 1 милиард долара.

Спайдърмен 3 – първите две части бяха сред добрите комиксови екранизации, въпреки наличието на Тоби Магуайър в главната роля. Третата част се оказа най-успешната по приходи (близо 900 млн), но и най-малоумната от трите.

Индиана Джоунс и Кралството на кристалния череп – спомняме си с носталгия за трите приключенски филма с Индиана Джоунс от близкото минало. Когато след 20-годишна пауза Стивън Спилбърг реши да направи ново продължение на сагата със застаряващия Харисън Форд, много хора бяха скептично настроени и се оказаха напълно прави. Най-новият Индиана Джоунс беше нескопосано направен, с некохерентен сценарий и твърде далеч по качество от предшествениците си. Въпреки това си спечели 783 млн приходи по света.

Поредният ергенски запой – след успеха на първата част, напълно логично беше да последва продължение. Само че то безсрамно копираше оригинала, но за разлика от него не беше толкова забавно. И въпреки това се справи по-добре от първата част с приходи от около 560 млн, което е ужасно много за една тъпа комедия, която вече бяхме гледали.

Междузвездни войни 1 и 2 – първите две серии от новите Междузвездни войни бяха изключително далеч по качество от старите епизоди 4, 5 и 6. Донякъде очаквано обаче киносалоните бяха препълнени и двата филма донесоха повече от 1.5 млрд приходи.

Мумията: Гробницата на Императора Дракон – първите две части бяха приятни и забавни, но някой малоумник явно му е хрумнало да възкреси поредицата и така се появи това ужасяващо продължение, което се изходи върху предшествениците си и все пак генерира почти 400 млн.

Х-Мен в началото: Върколак – след края на поредицата, която се оказа успешна по приходи, просто нямаше как да не направят и филм-предистория, за да доизцедят дойната крава. Фенбойчетата се тълпяха в кината и въпреки малоумната си реализация „Върколак“ регистрира приходи от 375 млн.

Бързи и яростни 2, 3 и 4 – оригиналът имаше малко смотан сценарий, но въпреки това имаше някакъв чар. В сравнение с продълженията си обаче той се оказа шедьовър. Третата част всъщност не се справи чак толкова добре в бокс офиса, но просто нямаше как да не я включа. Може би трябваше да включа и Бързи и яростни 5, но все пак той си имаше някои достойнства.

Бандата на Оушън 2 и 3 – двете тъпи продължения на Бандата на Оушън донесоха по над 300 млн приходи всяко, но бяха зле направени и като цяло се оказаха жалки копия на оригинала.

Запознай се с малките – ок, първата част беше забавна, втората мина метър, но третата беше абсолютно ненужна, изпълнена с посредствен хумор и очевидно правена за пари.

2. Романтични комедии – разбирам, че и жените трябва да ходят на кино отвреме-навреме, но често се тълпят на какви ли не тъпи филми. Холивуд бълва огромен брой жалки, нереалистични и изкуствени т.нар. „романтични комедии“, за които обаче винаги има твърде голяма аудитория:

Сексът и градът 1 и 2 – е просто нямаше начин четирите крави да не се появят и на голям екран. Не съм ги гледал и по този начин не съм си причинявал тежки душевни травми, но по номинациите за „Златна малинка“ съдя, че игралните филми са ужасни. И въпреки това първият генерира над 400 млн, а вторият – малко по-малко.

Предложението, Булката беглец, Как да разкараш гаджето за 10 дни, Раздялата, Да си остане във Вегас – слагате двама лицеприятни актьори и въпреки безумно клиширания сценарий, филмът ви носи над 200 млн. Примерите са безумно много и няма как да изброя всички.

3. Филмите на Адам Сандлър – повечето от тях са също романтични комедии, но заслужават специално внимание. В общи линии съм на мнение, че американците са единствените, които могат да търпят глупостите на Сандлър и да го гледат с кеф, пълнейки кината. Колкото и да са тъпи филмите му, те носят учудващо много средства. Някои примери: Жена назаем, Баща-мечта, Мистър Дийдс, Приказки за лека нощ, Дърти хлапета, Стилист от запаса, Момче за всичко и др.

4. Поредицата Здрач – няма как да минем без станалия нарицателно за тъп момичешки филм „Здрач“. Просто е невероятно как трите филма от тази глупава вампираска драмичка натрупаха приходи от близо 2 млрд долара.

5. Фентъзи продукции – откакто Властелинът на пръстените се превърна в абсолютен хит, започнаха да се филмират всякакви фентъзи книжки. Колкото и да бяха слаби повечето от тях, те носеха значителни приходи.

Алиса в страната на чудесата – визуално красив, но дотам. Може и да не е пълно разочарование, но приходите от над 1 млрд долара са необясними.

Сблъсъкът на титаните – един филм, подиграващ се гръцката митология и изпълнен с всякакви нелепости. И въпреки всичко, донесе огромни приходи – близо 500 млн.

Планетата на маймуните – римейкът на Тим Бъртън беше направо ужасен във всяко едно отношение (с изключение може би на костюмите), но въпреки това донесе солидна пачка на продуцентите.

Ерагон – филм, правен по книга, писана от тийнейджър. Историята е до болка клиширана и предвидима, но все пак има дракони, а това очевидно привлича публика.

6. Тъпи филми по комикси или книги – в последните десетина години Холивуд избълва толкова филми по комикси, че е направо смешно. И въпреки това, почти всеки от тях имаше успех в бокс офиса. Сред най-тъпите и същевременно касови са: Последният повелител на въздуха, Фантастичната четворка 1 и 2, Призрачен ездач, Зеленият стършел, G.I.Joe Изгревът на кобра, Скуби-Ду и др.

Не са малко и слабите адаптации на книги. Тук непременно трябва да се споменат Шифърът на Леонардо и Ангели и Демони, като двата имаха общи приходи от над 1 млрд долара, но си бяха много слаби екранизации на книгите на Дан Браун.

7. Екшъни – една голяма категория, която обхваща едни от най-слабите екшън филми, които обаче носят учудващо големи приходи:

2012 – един от най-глупавите апокалиптични екшъни, който обаче благодарение на истерията по предсказанието на маите успя да акумулира 767 млн.

Ханкок – доколкото знам не е правен по комикс, въпреки че главният герой притежава суперсили. Лентата започва обещаващо, но постепенно се насочва към отходния канал. Въпреки че попада в графата „нищо особено“, донесе приходи от над 600 млн.

Пърл Харбър – Майкъл Бей обича ефектите и филмите му са пълни са такива, но като опре до интересен и иновативен сценарий е кръгла нула. До болка клиширана любовна история и едноизмерни малоумни персонажи заемат централно място в нещо, което трябваше да е военен епос, но се превърна в епично падение. Дори това обаче не попречи на американците да напълнят киносалоните.

Годзила – като бях по-малък този филм ме кефеше, но като го гледах отново като по-голям, се хванах за главата. За Роланд Емерих важи почти същото, което писах за Майкъл Бей.

Смъртоносно влияние – този филм винаги ме е дразнел и не се учудих като разбрах, че го е рижисирала жена.  В сравнение с него дори Армагедон на Майкъл Бей изглежда като шедьовър.

10 000 пр.н.е. – не знам какво си е мислил Емерих докато е правил този филм, но призведението му страда от всички познати слабости, за които можете да се сетите. Въпреки това, записа 270 млн приходи.

Трите хикса – един от най-малоумните екшъни, които съм гледал, но наличието на Вин Дизел и много експлозии явно е формулата за успеха.

Ангелите на Чарли 1 и 2 – на няколко пъти съм се опитвал да изгледам тези филми, но обикновено се отказвам на 10-та минута. Едни от най-безсмислените филми, правени някога.

Битка Лос Анджелис: Световна инвазия – и през тази година извънземните „инвазириха“ скромната ни планета и в частност САЩ. Колкото и еднотипни и клиширани да са филмите на подобна тематика, те явно не омръзват на американските зрители.

Непобедимите – един екшън, събиращ на едно място куп звезди и взимащ се наистина насериозно, но който не ни предлага абсолютно нищо интересно.

8. Филми по компютърни игри – в Холивуд има такава липса на идеи, че сценаристите посегнаха на жанра на компютърните игри. До момента добрите филми по игри са фрапиращо малко, но това не пречи те да бъдат успешни в бокс офиса. Най-ярки примери са Принцът на Персия: Пясъците на времето, четирите части на Заразно зло и двете части на Лара Крофт – Томб Райдър.

9. Други

Туристът – абсурдно скучен филм, чийто бокс офис успех се крепи на имената на Джони Деп и Анджелина Джоли.

Истинска измама – тук важи същото, само че в главните роли имаме Том Круз и Камерън Диаз.

Селото – филм от времето, когато Шаямалан все още имаше репутация на кадърен режисьор. Оттук насетне тази негова репутация започна да се променя.

Денят, в който Земята спря – в Холивуд обичат да правят римейкове, дори и когато разликата с оригинала е над 50 години. Почти винаги обаче резултатът е плачевен и този филм не е изключение.

Пътешествията на Гъливер – най-вероятно това е най-малоумният филм от всички изброени до момента. Само като видиш, че Джак Блек е в ролята на Гъливер и вече ти е ясно каква помия ще е това. Щом този филм успя да си избие 112-милионния бюджет и дори да излезе на печалба от около 100 млн, значи нещо не е наред с човечеството.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s